Carnegie Hall debut Vladislava Bláhy 17. 11. představil newyorské komunitě výjimečný koncert klasického kytarového virtuoza z České republiky. Vladislav Bláha s brilancí provedl bezchybně každou skladbu,… Zvučnost, tón a znělost kytary byly plně využity až po okraj možností a v rukou Vladislava Blahy se obratem jeho  mistrnou hrou úhozu měnily na maximálně subtilní dynamiku. Blaha zastává unikátní pozici v mezinárodní komunitě klasické kytary…  Doufám, že město New York bude opět hostitelem dalšího vystoupení na  budoucím koncertním turné Vladislava Bláhy po USA.

Bill Turner - vedoucí NARAS (Národní akademie záznamových umění a věd) v New Yorku, kytarista skupiny Comets Billa Haleyho, 3/2015, dotGuitar Magazine, Itálie, http://www.dotguitar.it/home/dotguitar/Voci/2015/3/9_Le_interviste_di_L.Tortorelli_Bill_Turner__News_from_the_Classical_Guitar_World_Il_debutto_del_chitarrista_Vladislav_Blaha_alla_Carnegie_Hall_di_New_York_(English_text).html

Český kytarista nadchl studenty v Elmhurstu.. / Graydon Megan,Chicago Tribune, USA, 17. 11. 2014

http://www.chicagotribune.com/suburbs/elmhurst/ct-czech-guitarist-performs-   elmhurst-tl-1120-2-20141116-story.htmlHudební rozhledy, 6/2009 /Koncert s Filharmonií Brno/

Tento koncert bylo vystoupení Vladislava Bláhy s českým houslistou Pavlem Šporclem.. Počty (publika) pro tento koncert se opravdu překonávaly ... Kytara a housle je populární kombinace a vzhledem k popularitě českého houslisty a velikosti sálu byl tento koncert dobře kontrolován Bláhou, jenž vytvořil fantastickou komorní hru bez umělého zesílení zvuku nástroje.     

Guy Travis, Časopis Classical Guitar Magazine, Velká Británie, 3 / 2014, str. 23

Antonín Tučapský věnoval Koncert pro kytaru a orchestr Vladislavu Bláhovi. Technicky velmi náročné sólové pasáže hrál Bláha s velkou koncentrací a současně s nadhledem a lehkostí.

Časopis Hudební rozhledy, Praha

Vladislav Bláha (kytara) a Jaromír Zámečník (akordeon) zahráli vynikající provedení Piazzollových skladeb Night Club (z Historie tanga) a Libertango. Duo hrálo s takovým brilantním cítěním souhry, že hudba zanechala okouzlené publikum, které si žádalo ještě více skladeb.

Soundboard magazine No. 1, Vol. XXXIV, Jim Skinger, USA

Z osoby Vladislava Bláhy však vychází jakési zvláštní fluidum, které v duších a v představách posluchačů vyvolává vidinu cestovatele po dalekých zemích. V průběhu své hry, svým mimořádně jemným až éterickým hmatem vás vede postupně k moři, do jarních dešťů, pak se náhle ocitáte v bouři na pláži, a potom náhle zavládne naprostý klid, - tabula rasa – a vnímavý posluchač cítí vyzvání, aby současně s umělcem vstoupil do jeho duchovního světa. Umělec miluje protiklady - vyjadřuje je prostřednictvím pohybů rukou a prstů. Nespoutaný, až bezuzdný pohyb jedné ruky, zatímco druhá spočívá zdánlivě v naprostém klidu. … Jaká úžasná obratnost a současně obdivuhodný výkon! …A v opakovaném bouřlivém potlesku pak tento neuvěřitelný koncert končí. 

Katalánské noviny: Koncert Vladislava Bláhy v Perpignan, Pascal Oriot, Francie

Významný večer věnovaný České republice, ve kterém se představil jeden z nejlepších kytaristů této země - Vladislav Bláha a předvedl působivý recitál, se konal 24. října v Leigton House London, ve spolupráci s Latinsko – americko – karibskou kulturní společností.Bláha začal dvěma skladbami, které byly speciálně zkomponovány pro něj. Prvá skladba Usher Waltz , byla inspirována Poeovým ""Zánikem domů Usherů"" od Nikity Koshkina. Je to vysoce imaginární, strhujíci skladba s mimořádnými, ale vždy hudebně účelnými efekty. Pak následovala Sonáta od Antonína Tučapského, jenž byl přítomen v početném publiku, aby přijal vřelý potlesk, které si zasloužilo jeho excelentně napsané dílo. Duartova okouzlujíci třívětá suita Americana ukončila první půlku koncertu. Druhou polovinu koncertu zahájily dvě skladby z Jižní Ameriky od Jorge Cardose a Carlosa Atilana. Obě ve světové premiéře! Byly velice efektivní, nádherně upravené pro nástroj. Bláha pokračoval v koncertu jeho vlastní upravenou transkripcí od M. de Fally La Vida breve a se dvěma skladbami od českého skladatele Štěpána Raka. Jeho nanejvýš zajímavý program, dokázal udržet stálou pozornost. Těším se na to, že zase Bláhu brzy uslyším opět v Londýně.

Musical Opinion: Robert Mathew Walker,  Velká Británie

Renomovaný brněnský kytarista Vladislav Bláha stoprocentně splnil veškerá náročná očekávání kuřimského publika. S technickou bravurou a profesionálním přehledem nabídl a přednesl náročné kytarové party významných světových a českých skladatelů.

Časopis Zlobice, č. 12

Recenze: CD AMERICANA - Works by JOHN W.DUARTE, Vladislav Bláha - kytara

"… Bláhova hra a tón jsou po celou nahrávku příkladné. Správné užití rubata na jednom místě, sul ponticella na jiném, sul tasto precizně tam, kde je toho třeba - to vše vytvářejí toto nádherně znějící CD."

Opus 142 Moraviana věnovaný Bláhovi je založen na lidových melodiích z Moravy. Tuto nahrávku z celého srdce doporučuji a to pro povznášející pohled do světa skladatele.

Časopis CLASSICAL GUITAR: Tim Panting, Anglie

Vladislav Bláha plays John. W. Duarte, 

Duarte2

Recenze: CD AMERICANA - Works by JOHN W. DUARTE
John W. Duarte (1919) byl původně vědeckým pracovníkem v oblasti přírodních věd, později se věnoval hudbě a to jako jazzový kytarista. Složil okolo 150 skladeb pro kytaru, působil i pedagogicky. Hudbu chápe jako dialog - tady a teď - a jako říši fantazie i abstraktních tvarů. Snad tedy eklektik - sám to o sobě prohlašuje. A dokládá to i koncepce tohoto CD věnovaného jeho skladbám. Jsou tu variace na katalánskou lidovou píseň. Skladby charakterizují jakýsi přírodní děj - například chování ptáků (vlašťovky, labuť), ale i tři tváře Ameriky (Broadway, Work song, Blues), také určitou dobu (Night music), vzpomínka na známou kytaristku (Idylle pour Ida) a rozsáhlejší skladba Moraviana, založená na lidových písních Moravy, napsaná proto, že odtud pochází Vladislav Bláha, jemuž je skladba věnována. Různorodosti skladeb odpovídá různorodost doprovodů, které jsem tu ani všechny nemohl vyjmenovat. Podstatný je výkon kytaristy, který mne přesvědčuje už svou muzikálností. Je to dialog ""skrzevá"" hudbu, ne jenom koncert. Tím obdivuhodnější, že jde o studiové snímky, kde je taková bezprostřednost výrazu téměř vyloučena. ​Zvláštní pozornost si zasluhuje zvuková stránka nahrávek. Ne, že by byla nějak nápadná, právě naopak. Řekl bych, že zřejmý zřetel na kvalitu zvuku jde ruku v ruce nebo přesněji řečeno závisí na zřeteli k hudební stránce interpretace. Zvuková režie se tu prostě snaží, aby to hudební sdělení nebylo ničím zkreslováno, ani samotným způsobem nahrávání. Příliš často se s takovým pojetím režie nesetkávám, docela rád konstatuji, že bylo úspěšné.

časopis CLASSICAL GUITAR, Anglie

Classical Guitar


"Vladislav Bláha provedl pozoruhodné představení" 

časopis Music Opinion (z kritiky na koncert v Royal Festival Hall, Londýn)

"Bláha náleží s nejlepšími z nejlepších mezi skupinu výjimečných klasických kytaristů dneška. Jeho spektrum barevné odstínování je úžasně široké a dovoluje mu barevnost hry, jakou nikdo jiný koho jsem slyšel, nemá."

THE GREEN BAY NEWS: Erik Eriksson (člen Asociace hudebních kritiků), USA

""Bláhův výkon prozrazuje interpetův velký smysl především pro precizní a melodické pojetí skladeb. Pro hudebně působivý a obecně srozumitelný Duarteho kompoziční projev a instrumentální mistrovství Vladislava Bláhy má tato nahrávka naději na uznání nejen v odborných kruzích, ale rovněž na popularitu mezi širší hudební veřejností.""

časopis CLASSICAL GUITAR, Anglie

"Bylo pro nás překvapením slyšet tak velkolepého kytaristu jehož jméno by se mělo stát ještě více známé v celém světě. Má solidní techniku a hluboký smysl pro hudbu. Doufáme, že jej opět uvidíme na koncertu v Japonsku, který se bude konat v červnu 2002."

časopis CLASICCAL GUITAR: Colin Cooper, Anglie

"Vladislav Bláha je vždy nápaditý kytarista a není nutné zdůrazňovat, že hraje se svou obvyklou profesionalitou a leskem."

časopis CLASSICAL GUITAR: Steve Marsh, Anglie

"Je to vynikající CD s hrou na špičkové úrovni a vynikající nahrávací kvalitou."

časopis GITARRE & LAUTE, Německo

"Jeho hluboká, neokázalá a zřetelná hra nalezla v dílech Štědroně a Tesaře hluboký výraz."

časopis CAHIERS DE LA GUITARE č. 77¨, Francie
recenze: CD Cithara poetica

"Vladislav Bláha je brilantním zástupcem české kytary. Vystihuje atmosféru skladeb s velkou přesvědčivostí. Je interpretem, který inspiruje skladatele a je příkladem hodným pozornosti.""

recenze: CD Cithara poetica - Št. Rak, M. Štědroň, J. Novák, N. Koshkin, S. Bodorová, M. Tesař, D. Martinček, Fr. Kleynjans

Dramaturgie tohoto CD je dost odvážná, uvádí totiž vesměs autory soudobé a zdaleka ne tak populární jako běžně omílaný kytarový repertoár. Myslím, že by bez interpretova osobního podílu na vydavatelských nákladech, by to CD ani vzniknout nemohlo. Udělal dobře, že se za ty skladby postavil: jsou velice zajímavé a mnohdy až nečekaně působivé, bez toho bychom byli ochuzeni o kus soudobé, kvalitní muziky. Vyjmenoval jsem jednotlivé zde zastoupené autory, na charakteristiky tu není místo, jenom konstatuji, že každý z nich měl - někteří pravda důvěrné - styky s kytarou, nejspíš si navykli spolupracovat s interprety, pokud jimi nebyli sami. ​Interpretace staví na dokonalé technice a vyjadřuje zřetelnou vůli zprostředkovat hodnoty, které nemusí být zřejmé na první poslech - tím víc tu záleží na interpretovi. Je to výzva pro vážné zájemce o sólovou kytaru i pro ty, kdož chtějí postupně proniknout k ""řeči"" hudby naší doby. Nahrávka počítá místy s dost značným rozsahem dynamiky (Š. Rak aj.)

časopis CLASSICAL GUITAR, Anglie

"Provádění děl Bláha zvládl s dokonalým nadhledem. Bylo potěšením a výsadou slyšet Vladislava Bláhu v tak výtečné formě, ve které se objevuje."

noviny GAZETTE, Anglie

"Nadšené publikum v Saltash Library dobře přijalo Čecha Vladislava Bláhu, jednoho z vůdčích hráčů na klasickou kytaru. V bohatém programu demonstroval umění a cit pro hudbu."

…Tento koncert bylo vystoupení Vladislava Bláhy s českým houslistou Pavlem Šporclem.. Počty (publika) pro tento koncert se opravdu překonávaly.... Kytara a housle je populární kombinace a vzhledem k popularitě českého houslisty a velikosti sálu byl tento koncert dobře kontrolován Bláhou, jenž vytvořil fantastickou komorní hru bez umělého zesílení zvuku nástroje.     

Guy Travis, Časopis Classical Guitar Magazine, Velká Británie3